Nyomtatás (új ablakban)
Szigetkerülés - Extra

Római-part - Leányfalu - Kisoroszi - Zebegény - Horány - Római-part

2004. augusztus 19-22.

Csütörtökön délután, viszonylag későn vízreszállva egyedül kezdtem meg a hosszúra tervezett idei első Szigetkerülésemet. A hajó kiírásakor sok szempontot mérlegelve a TID-en bevált kétszemélyes túrakajakra esett a választás: a pakolási lehetőség és az elérhető sebesség egymással ellentétes adottságok, ebben az esetben ez a hajó jelentette az optimális megoldást. Szürkületkor érkeztem meg Leányfalura, az átkelőhajó kikötőjénél építettem fel a sátrat, mire elkészültem, Zsuzsi is megérkezett busszal, így másnap már együtt lapátoltunk tovább.

A fotóalbumhoz klikk a képre!

Szent István ünnepén nem volt szívderítő érzés, hogy a dunabogdányi strandon egy külföldiekből álló, nagylétszámú csapat miatt alig hallottunk magyar szót. Azt viszont már nem tudtam szó nélkül tűrni, hogy indulás előtt szanaszét hagyták maguk után a szemetet. Az ilyeneket nem lenne szabad kiengedni a természetbe... A Szigetcsúcs szerencsére hamar feledtette a negatívumokat, jó volt újra megérkezni és a kedvenc, Dunakanyar-panorámás "fürdőkádamban" hűsölni egy kicsit.

Egy kis bemelegítésként szombat reggel tettünk egy kört a bogdányi pékségig, majd délután következhetett az erőpróba, a Duna nagy áttörésének leküzdése. Sikerült, rövid keresgélés után Dömös felett, majdnem Zebegény magasságában vertünk tábort, a településektől megfelelően távol, végre egy igazán nyugalmas éjszaka várt ránk, csak a szél muzsikált a fák lombján.

Vasárnap reggel hűvös, szeles, esőre hajló időre ébredtünk, nehéz volt elindulni, de a vízreszállás után már nem is tűnt olyan nagyon soknak az a közel ötven folyamkilométer, ami még hazáig várt ránk. Végül a Nap kisütött, kellemesen elfáradva érkeztünk meg a VSC-be.

Szigetkerülés

Római-part - Szentendre - Kisoroszi - Surány - Római-part

2004. augusztus 27-29.

A már ősziesen hűvösödő, de még éppen jó időt kihasználva Zsulttal is nyomtunk egy szigetkerülést, ezúttal kenuval vágtunk neki a 67 kilométeres körnek. Mindkét éjszakát a szigeten töltöttük, az elsőt a szentendrei Papp-szigettel szemben, a másodikat természetesen a Kisoroszi szigetcsúcson. A szezon végére már szerencsére kevesebben tanyáztak a sátorozóhelyen, nem volt éjszaka üvöltözés és sátorkötél-taposás.

Esztergom - Dunabogdány

2004. szeptember 19.

Szezonzáró kirándulásnak is lehetne nevezni ezt az utat, Schön Gyuri alapötletét módosítva esett a választás az Esztergom-Dunabogdány útvonalra. Először a trélert pakoltuk meg "csordulásig", majd a kilenc kenut emberekkel: 36-an szálltunk vízre a Mária Valéria Híd feletti rámpánál.

A Garam-torkolatra - mint utólag kiderült túl röviden - csak bepillantottunk, az Ipoly-torkolat előtti szigeten tartottunk egy hosszabb pihenőt. A "hajózható folyón" a vasúti hídig mentünk fel, ahova a pozsonyi gyorssal együtt érkeztünk. Visszatérve a nagy vízre, a szárnyashajó okozott jelentős izgalmakat, az egyik egység elég lassan fogta fel, hogy életük érdekében el kellene hagyni a hajóutat. A szétszakadozott mezőny a szigetcsúcson gyűlt össze újra, ahonnan egyszerre érkeztünk meg a dunabogdányi végállomásra.

Esztergom - Dunabogdány: hajókölcsönzés és szállítás (természetesen):
Karbán Károly (Dunabogdány, Árpád út 26.)